V.I.P. Hipy suc de cătină – Partener Oficial Fun&Food

Despre fructele de cătină albă,

Fructele de cătină albă sunt cele mai bogate în vitamina C naturală, precum și în vitamina E, vitamina A, K, F, P, complexul de vitamine B, proteine, calciu, magneziu, fier, sodiu, potasiu, betacaroten, ulei, celuloză.

Fructul conţine:

-substanţă uscată (15-20%)
-zaharuri (0,05-0,5%)
-acizi organici (1,5-4%)
-pectine (0,14-0,5)
-polifenoli şi tananţi, flavonoide (1,8%)
-celuloză (0,9%)
-proteine (1,2%)
-ulei deosebit de complex (8-12%)
-β-caroten (3,5-10%)
-microelemente (dintre care amintim fosforul 194,4 mg%
-calciu 211,8 mg%, magneziu 186,1 mg %, potasiu 165,1%,
-sodiu 2,8 mg%, fier 13,84 mg%)
-vitamine liposolubile ( vitamina A <380 mg% , vitamina E 16 mg%, vitamina K, vitamina D 20 mg%)
-vitamine hidrosolubile ( vitamina C, vitamina P, vitamina F 8 mg% , vitamina B1-B9 cantitatea lor variază între 360–2500 mg/100g fruct)
-18 amino acizi esenţiali
-acizi graşi esenţiali (80-90%)

Dintre acizii esenţiali amintim: acidul oleic (1%), acid linoilei (3%), acid pantotenic (1,5%), acid palmitoleic (1%), acid heptadecanoic (1%), acid erucic (1%), acid succinic, acid malic, acid maleiuc, acid ascorbic,α şi β cateron, licopen , criptoxantină, zeaxantină, taraxantină, fitofluină, kantofilă, tocoferoli, fitosteroli, ect. Seminţele mai conţin acizi graşi nesaturaţi ( cu legături duble sau triple) cum ar fi: acidul linoleic şi linolenic.

Frunzele şi scoarţa arbustului are conţinut mai mare de sitosferol şi tocoferol. După cum bine se ştie vitaminele liposolubile sunt instabile în mediu acid, iar vitaminele hidrosolubile sunt instabile în mediu alcalin. Păstrarea acestor vitamine se explică prin existenţa unor membrane unidirecţionale. De aceea majoritarea preparatelor nu au acelaşi conţinut ridicat în vitamine ca fructul în sine.

Povestea Sucului de Cătină Eco de la Hipy Suc Catina​
Partea I – Despre Certificarea Ecologică
www.hipy.ro

Deşi era rece afară şi metabolismul meu parcă nu se obişnuise încă să se auto-regleze termic, m-am oprit in mijlocul trotoarului, piedut in amintiri. Îmi treceau repede prin minte imaginile asociate cu sentimente, legate de lunile de la începutul afacerii mele… păreau parcă uşor cufundate în negura timpului, parcă puţin în ceaţă – sau poate eram eu complet în ceaţă, când am luat deciziile.

Şi atunci am început să mă gândesc la povestea lor- foarte asemănătoare! Background complet diferit – dar eticheta de afaceri şi deontologia generală de parteneriate şi PR bine implementate…

Au renunţat la tot, au pus tot la bătaie şi după…. au muncit, au muncit, au muncit. De ce? Pentru unul din cele mai nobile motive existente pe suprafaţa acestei planete: sănătatea copiilor noştri. Produsul lor obţinut – ţiplă- dar nu de el vreau să vă povestesc acum- îi va veni timpul şi lui.

Ci de a lui certificare ECO !!! Dragi cititori, este o formă de cunună de lauri pentru un produs crescut în şi pentru sănătate… Nu este uşor Dragi Ieşeni!

OOO DA! Datul din gură este sport naţional acum- şi toată lumea îşi auto-intitulează produsele ba eco, ba bio, ba sănătate curată – dar să ai şi certificatul în mână – este altă poveste! Practic, îmi aduc aminte de momentele din dojo, alături de sensei-ul meu – da dragilor- este centura neagră în producţie locală!

Poate mulţi nu înţeleg şi nici nu realizează- şi cel mai probabil aleg în funcţie de buzunar. Deşi sincer, mai ales în breasla mea nutriţionistă, mi se pare un paradox: cauţi sănătatea în alimentaţie, dar faci derogari fix când vine vorba de autorizare – vorba românului – “ca rrom-ul la mal” (ca să nu discriminez prin terminologie).

Şi asta doar pentru că ai citit un text amărât asociat cu o poză “preluată” de pe google, sau ai găsit produsul “ECO” pe un grup de FB “sănătos” …. sau, mai rău, ţi-a zis nenea cu o cuşmă de invidiat, la tarabă din piaţă. Nici măcar bon fiscal nu primeşti, să ai de unde să-l iei juridic pe “pseudo-producatorul ECO” şi să-l întrebi dacă ştie de cuvântul sănătate (asta după ce ai realizat că ai dat banii degeaba şi numai sănătate nu primeşti- de multe ori, chiar din contră).

**ECO înseamnă totul!** Înseamnă că ai crescut fructul în cele mai bune condiţii fără nici o asistenţă chimică, de nici un fel. Înseamnă ca produsul tău a luat naştere în cele mai curate şi atent supravegheate condiţii de producţie şi de stocare. Şi mai înseamnă că la final – ai trecut toate testele de laborator posibile făcute de autorităţi, de toate controalele succesive şi obsesive şi primeşti felicitările pentru munca, informarea, iscusinţa, consecvenţa şi pasiunea ta.

ECO ESTE O GARANŢIE A CALITĂŢII… şi dacă te vrei Sănătofag Dragă Ieşeanule şi nu îţi place să faci derogări de la sănătate – Aceasta este varianta optimă!

 

Povestea Sucului de Cătină Eco de la Hipy Suc Catina Partea a II-a – Despre ce înseamnă să produci ECO cu pasiune www.hipy.ro

Pentru că da! dragă ieşeanule – pasiunea este imperativă când vrei un produs ECO!!!
După ce ai trecut prin hăţişul şi lăstărişul birocratic şi toate lupele posibile şi-au pus ştampila autorizatoare cu ECO pe produsul tău mult trudit- vine partea de consecvenţă şi de know how.
Consecvenţă, un pic de răbdare, motivaţie vajnică, încă oleacă de răbdare, puţină luptă şi ofuscare, dar după iar răbdare- şi tot aşa…
Iar know how-ul dragă Ieşeanul vine din- experienţă – şi niciodată plăcută!!! Gen, cumperi un aspirator agricol de cătină – dai un sac de lei pe el şi afli că aspiră absolut orice – exceptând cătina. Pare amuzant- dar sacul de bani dat nu rânjeşte deloc la tine… mai ales când deja ai pus la bătaie toată avuţia familiei pentru un vis sănătos.
Si iote aşa – începi să intri în adâncurile sufletelelor celor care produc această sursă aurie de sănătate…
Când vorbim de know how- definitiv vorbim de Adrian – el poate să turuie despre cătina, proces de producţie, certificare eco, temperaturi, prese şi mai nou – aspiratoare de cătină – toooaaată ziulica. Tot pe el îl găsiţi pe la toate standurile – aşa că turuiala vine la pachet cu paharul de sănătate. Dar dragă Sănătofagule – turuiala înseamnă ştiinţă, înseamnă pasiune – înseamnă experienţă şi MUUULTĂ MUNCĂ! Aşă că ascultă şi învaţă – şi în timp, vei diferenţia singurel produsele cu adevărat bune şi ECO – de “sucul de ciorapi” (tot vorba turuitorului).
Mai este în echipă şi stimata lui sotie/marketeră – Laura – care, evident, se ocupă de finess-urile afacerii – grafică, prezentare şi ilustraţiile cele mai de soi. Dar treaba bună – se face numai în familie! Tareee frumos mai pune ea în imagini şi culori turuielile soţului… Se completează reciproc – ca şi conceptul de eco cu cel de sănătate!